Gorce i Turbacz chodziły za nami już od bardzo dawna. Jakoś tak się składało, że nigdy nie było po drodze albo uznawaliśmy, że nie opłaca się na jeden dzień. Albo, że pogoda niepewna, więc ryzyko. Aż w końcu olaliśmy wszystkie wymówki 😉

Samochód zostawiliśmy na dużym płatnym parkingu w Koninkach (10 zł/dzień), zapłaciliśmy za wstęp do Gorczańskiego Parku Narodowego (4 zł/głowa) i ruszyliśmy na szlak. A w zasadzie nie na szlak – a na narciarski stok, którym weszliśmy na Tobołów. Wejście na szczyt zajmuje ok. 30-40 minut, można wjechać też kolejką krzesełkową (wchodząc, kolejkę mieliśmy po prawej).
Tobołów
Gorce
Pod górną stacją kolejki dołączamy do zielonego szlaku prowadzącego grzbietem na szczyt Obidowca. Po ok. godzinie jesteśmy na miejscu i zaczynamy zdawać sobie sprawę, że piękne błękitne niebo zaczyna zasłaniać jakaś wielka szara chmura. Według znaków na Turbacz mamy 1 godz. 40 min. czerwonym szlakiem – po cichu łudzimy się, że jakoś może te opary się rozwieją (bo oczywiście głównym celem tego naszego wypadu była słynna gorczańska panorama Tatr). Idziemy, idziemy i toniemy w błocie – szlak jest rozjeżdżony wskutek wywózki drewna. W końcu docieramy na szczyt Turbacza – jest raczej mrocznie niż widokowo (i zimno!), ale i tak fajnie.
Gorce Turbacz
Stąd do schroniska to jakieś 5-10 minut. A w schronisku – chrzanowa ze skwareczkami.
Gorce
Z Turbacza będziemy schodzić do Koninek, ale postanawiamy jeszcze zobaczyć, co widać (albo raczej – czego nie widać) z Długiej Hali.
Gorce Hala Długa
Gorce Czoło Turbacza
Schodzimy niebieskim szlakiem przez zupełnie zamglone Czoło Turbacza. Szlak jest naprawdę ładny – prowadzi na zmianę przez las i przez polany i jest w zdecydowanie lepszym stanie niż ten granią z Obidowca.
Po ok. 2 godz. jesteśmy na dole, z postanowieniem, że trzeba tu wrócić zobaczyć tę panoramę 😉 Najbliższa okazja będzie pewnie zimą – z Obidowej na Turbacz prowadzi 11-kilometrowa trasa biegowa. Zamierzamy przetestować (jak tylko nauczymy się jeździć ;). Dajcie znać, co polecacie w Gorcach, do zobaczenia na szlaku!

Praktycznie info:
Czas przejścia: niecałe 6 godz. (bez postojów)